Napról napra óvoda

Kedves Érdeklődő, aki rátaláltál erre az oldalra! Ebben a blogban szeretném Veletek megosztani mindazt, amit az elmúlt 36 évben az óvodáról, a gyerekekről, gyerekektől "megtanultam" és mindazt ami jó kedvre derít, elgondolkodtat, vagy gyönyörködtet.

Címkefelhő
Feedek
Megosztás

Kiskirályok napja Cinege módra 2014.

Bevezető

Azzal kezdeném ezt a beszámolót, hogy lehet velem egyetérteni és lehet velem nem egyetérteni, de én az óvodában nem szeretem a "ballagást". Nekem a ballagás szóról az "felnőtté válás" köszöntése jut az eszembe. A magam módján ragaszkodom is ahhoz, hogy az érettségihez kötődhessen ez a fogalom. Mi nem ballagunk és nem búcsúzunk, mert azt sem szeretek. Hiszem, hogy az iskolába készülődés az "örömünnep" és nem szomorkás dolog. hiszem, hogy az iskolába menő gyerkőceinktől nem kell elköszönnünk és elbúcsúznunk, hiszen évekig vissza, vissza járnak minden örömükkel, bánatukkal, ezért aztán évekkel ezelőtt kitaláltuk a "kiskirálynapokat", amikor minden iskoláta "érett" gyerkőcünknek lehet 3 kívánsága, mint a mesékben és, akármi is az, mi teljesítjük.

Kiskirálynapok

Idén 6 kiskirályunk volt és innentől könnyű kiszámolni, hogy 18 kívánságot teljesítettünk.

Ízelítőül néhány ezek közül: játunk az Állatkertben és a Nagyszénás tetején. Ugráltunk szalmabálákon, fagyiztunk és nem aludtunk. Kincset kerestünk a kőfejtőben és párnacsatáztunk a főtéren. Apuka -gyerek focimeccset szerveztünk, lovagoltunk és befaltunk vagy 80 palacsintát és közben készültünk az évet lezáró játékra, melynek "kerete" idén a Kisherceg hatására "Bolygó - játék" volt. Minden kiskirályunk kitalált magának egy bolygót, melyet be is népesített növényekkel, állatokkal, lakosokkal és erről készített egy mesés-rajzos füzetet.

Milyen bolygóink voltak? Nap és Hold, Hold, Szerelem, Rózsa, Majom és Gepárd - malac-autó-szívárvány bolygó

A szerelem bolygó

Az én bolygóm a szerelemé.

Aki űrhajóval oda utazik szerelmes lesz. Ahogy leszáll, egyből elkezdi furdalni a szerelem.

Ott mindenki meg akar házasodni.

Sokkal szebb hely ez, mint a Föld.

A fáknak dúsabb a lombozata, hangosabb a madárdal és sült csirkecomb fák nőnek.

Semmit sem kell venni, minden a fákon terem.

A bolygó története:

Régen egy varázsló odautazott, és azt varázsolta, hogy aki oda utazik, az szerelmes legyen. Ő is szerelmes akart lenni, de ráérzett, hogy neki nem kéne, és másokat tett szerelmessé.

Ez a bolygó legendája, amit csak akkor lehet megtörni, ha 110 ember ott házasodik, aztán elkezdenek veszekedni és elválnak. Ez a szerelem csak pár évig tart.

A szerelem soha nem tart örökké.”

Ezeknek a füzeteknek a későbbi játékok során még fontos szerepük volt, hiszen ebbe pecsétekkel "igazoltuk", hogy kiállták a 2x7 próbát ahhoz, hogy elmehessenek iskolába.

Az első 7 próbáról

Az óvoda utolsó napjának estéjére egy sátorozós, éjszakai kalandtúrás játékra hívtunk meg minden tavalyi és idei kiskirályt, ahová a már iskolásoknak úgy kellett érkeznie, hogy ki kellett találniuk egy-egy feladatot az ideieknek.

Sátorverés és a sátrakat védő álomfogók elkészítése után elhangzottak a feladatok. Volt közöttük könnyebb és nehezebb. Volt, aki futóversenyre invitálta őket. Volt, aki ritmusjátékot hozott és volt aki "éjszakai szellemcsapda" építését kérte az idei kiskirályoktól. Így aztán a "bátorság ital" (ételfestékkel színezett, csíkosan töltöltött kisüveges gyümölcslé) elfogyasztása után indulhatott is az elemlámpás, éjszakai túra az erdőbe, ahol az elkészített szellencsapdáért cserébe mindenki megkapta a 7. pecsétjét is a füzetébe és bátran álomra hajthatta a fejét a sátrakban, hiszen az álomfogók minden esetleges rossztól megvédtek minket.

A második 7 próbáról

Másnap délután kezdődött a kiskirályaink "királlyá koronázása", melynek feltétele az volt, hogy mindenkinek össze kellett gyűjtenie a második 7 pecsétet, melyet 7 feladat megoldásával szerezhettek meg. A feladatok majdnem mindegyike a kitalált bolygókhoz kötődött. Az első feladat volt az egyetlen, melyeknél Apáknapja lévén, az apukák kreativitására volt szükség, hiszen fel kellett ismerniük a saját gyerkőcüket egy lepedőre festett, életnagyságú "alkotásról és ez bizony nem is volt annyira egyszerű, mert bizony nem mindenki hasonlított igazán önmagára, Szerencsére azért mindenkinek sikerült megtalálnia a gyerkőce képmását és így elkezdődhetett az "utazás"

A sajtbolygóra érkezve a gyerekeknek úgy kellett megennie egy-egy kör alakúra vágott sajtot, hogy kézzel nem érhettek hozzá.

A Szerelem bolygón a "leláncolt és lakatolt szíveket" kellett kiszabadítani úgy, hogy meglelik a zárat nyitó kulcsot.

A Nap és Hold bolygón az összeillő tárgyakat kellet megtalálni és párosítani.

A Gepárd, malac... bolygón egy akadálypályán kellet átjutni úgy, hogy ne szólaljanak meg a csangők.

A majom bolygón egy bottal kellett banánt "szüretelni"

A Rózsa bolygón elkészült a "minden bajra és bánatra" gyógyírt hozó varázsvíz

Így aztán össze is gyűlt a 2x7 pecsét és megkezdődhetett a koronázási "ceremónia".

A koronázás

Pezsgő bontás

Kívánság lufik felengedése

"A hintó előállt"

Mindezek után kiskirályink "hintóba" szálltak és az apukák eltolták őket a "királyi színházba, ahol a szülők bábelőadását nézhették meg.

És itt vége is lehezne a történetnek, de még nincs vége, hiszen hátra volt a "királyi lakoma"

és a mindenki számára elkészített "kisbolygó" megtalálása, melyben Cinegések lévén mi más is lehetett, mint egy-egy madársíp:

Akkor most idénre itt a vége, fuss el véle.

A nagyok köszöntése - Kiskirály napok Cinege módra

Sokáig törtem a fejem, hogy hogyan is kezdjem ezt a bejegyzést, aztán rájöttem, hogy a legegyszerűbb, ha minden köntörfalazás nélkül belevágok a közepébe (és lehet velem egyetérteni és lehet velem nem egyet érteni): nem szeretem az óvodai élettel kapcsolatban azt a szót, hogy ballagás. Lehet, hogy kicsit régimódi vagyok, de nekem a ballagás a középiskolához kötődik és ott van igazi szerepe, hiszen egyben a "felnőtté válás" jelképe is. Valahogy már elfogadtam, hogy az általános iskolai lét végét is jelzi, de az óvodában (bölcsödében) nekem kicsit furcsa ennek a kifejezésnek a használata.

"A ballagás egy ünnepség, melyre az általános iskola vagy a középiskola utolsó évfolyamának elvégzésekor kerül sor a tanulók körében, az érettségi előtt álló diákok esetében májusban, az általános iskolás végzősöknél pedig júniusban.

A kifejezés a latin valentas (búcsúzó) szóból származik.

Magyarországon a szokás Selmecbányáról indult el az 1870-es években, amikor a helyi erdészeti és bányászati Akadémia hallgatói az iskolától való búcsúzásuk gyanánt a Ballag már a vén diák… kezdetű dalt énekelték el. Hamarosan az egész országra átterjedt e hagyomány, a 20. századra már teljesen megszokott lett. Az 1920-as évektől már az Elmegyek, elmegyek… kezdetű magyar népdalt énekelték az ünnepségen, illetve tanárainak szerenádot adtak a végzős évfolyam diákjai a ballagást megelőző éjszakán.

A ballagás napján a tanulók az iskola folyosóin vonulnak végig, a zászlóvivőt követve. Vállukon tarisznya függ, melybepogácsa, só, föld, aprópénz, valamint az intézmény fényképe kerül, rendszerint az alsóbb éves diákok jóvoltából."

(Forrás: Wikipédia)

Sok helyen a ballagás helyett a "búcsúzást" használják, de az meg valahogy túl szomorúnak tűnik számomra.

Évekig kerestem, hogy mi is fejezné ki leginkább az érzést, amely az iskolába készülő gyerkőcök utolső élményeit úgy fejezné ki, ahogy én érzek. Aztán rátaláltam: köszöntés. A legszebb kifejezés arra, amit érzek ezekben a napokban. A gyerekek köszöntése abból az alkalomból, hogy közös "munkával" eljutottunk odáig, hogy egy új életformára képessé váltak: iskolásokká. Köszönteni kell és lehet őket, hiszen ez egy nagy eredmény. A gyereké, a családoké, részben az óvodáé és a velük foglalkozó óvónőké, pedagógiai asszisztenseké és dadus néniké. Köszöntés, ahol Őket ünnepeljük. Felhőtlen, játékos percek, ahol ők lehetnek a középpontban.

Évekig kerestem a formát, hogy hogyan is lehetne úgy megszervezni ezt a napot, hogy róluk szóljon és értük. Több éven keresztül változott, csiszolódott, de  az elmúlt 8 évebn már hagyománnyá vált az, ahogy nálunk történik. Ezt szeretném veletek megosztani, hátha találtok benne olyan ötleteket, melyek elnyerik tetszéseteket.

Kiskirály napok

Június közepétől visszafelé számolva annyi nap, ahány iskolába készülő gyerkőc jár a csoportba. Előre beosztjuk, hogy ki melyik napon lesz a kiskirály, hiszen arra a készülnünk kell, mert mindenkinek, mint a mesében lehet 3 kívánsága és azt teljesítjük.

ÍzeLítőül az egyik év Kiskirály kívánságok:

Június 3. hétfő

v Koronázás a Főtéren

v Festés lábbal

Sátorozás a nagyokkal Boldiék kertjében

Esti túra a sötétben: Kincskereső játék

2013. június 15. szombat 18 óra

Naplementedomb:

Nagyok köszöntése, évzáró játék

Mi történik még?

• Minden nagycsoportos megszövi, festi, a saját "kincsgyűjtő tarisznyáját", melyben az esti túrán vagy az évzáró játékok során összegyűjtheti a neki szánt meglepetéseket
  • A saját napján megfesti saját magát vagy az ablakta vagy egy nagy papírra, amit kiteszünk a csoport elé, hogy az "egész" óvoda tudja: ő a mai kiskirályunk.
  • Mindenkinek készítünk egy koronát, mellyel a napján megkoronázzuk. (Ehhez az eseményhez nekünk már van egy "forgatókönyvünk": trónussá "változtatunk egy széket arany textillel bevonva és asztalra állítjuk. Kiválaszthatja a kisebbek közül, hogy ki koronázza meg és még "koronázó versünk is van)

Persze évről, évre változnak a kívánságok és hihetetlen lelkeseéssel készülnek rá mind a nagyok, mind a kisebbek.

Nagyok köszöntése - évzáró játék

Természetesen az évzáró játék is változik és általában valamelyik kedvenccé vált projektünk az alapja.

A tavalyelőtti játék középpontjában a kalózok voltak:

Így kezdődött: A levél

Halihó, Kedves Cinege fiókák!

Reméljük, hogy észrevettétek és hiányoltátok, hogy az utóbbi hónapokban „eltűntünk” és nem törtünk borsot az orrotok alá a csínyeinkkel. Ennek az az oka, hogy az elmúlt évben körbe kellett hajóznunk a Földet.

Hogy miért? Azért, mert a csenő manók nemzetségének legidősebb tagja hátrahagyott egy palack posta üzenetet, mely így szólt:

Kedves, kedvenc Csenő manóim, kedves dédunokáim!

Van egy nagy, nagy titkom, melyet most el kell, hogy áruljak Nektek. Ifjú koromban én voltam a híres, hírhedt Cristoforo kalózkapitány. Hét tenger és óceán hajósai rettegtek attól, ha a hajóm a Santa Rozalinda megjelent a horizonton. Az én hajóm volt a legszebb és leggyorsabb kalózhajó a világon.  Mindent kincset elraboltam, ami csak az utamba került akár a vízen, akár a szárazföldön, de egyetlen egy sem volt olyan értékes számomra, mint az a 4 aranytojás, amit több mint 100 évvel ezelőtt találtam egy lakatlan sziget eldugott öblében, mert ebből a 4 tojásból kikelt 4 papagáj,  akik a legkedvesebb társaimmá váltak az útjaimon.

Egy viharos éjszakán azonban elsüllyedt a hajóm és a hullámok elsodorták a kalitkákat a madaraimmal és a kulcsokat is, melyek nyitották a kalitkák ajtaját. Évekig kerestem, kutattam utánuk mindenütt, de hiába. Most, hogy én már megöregedtem és nem tudok, újra útra kelni kérlek Benneteket, hogy találjátok meg nekem a madaraimat és a kulcsokat is és engedjétek őket szabadon. Amennyiben sikerül mindezt véghezvinnetek a jutalmatok sem marad el, mert, ha elég kitartóak vagytok, megtalálhatjátok azt a 4 kincses ládát is,  melyek őrzik vagyonomat

Sok szerencsét kívánok! Christoforo

Hát, így szólt a levél, amit találtunk. Az üzenet elolvasása után útra keltünk és sikerült megtalálnunk a papagájokat a Zúgó tengerben úszó Csillagfürt sziget legeldugottabb csücskében, de a kulcsokat sehol sem leltük, ezért kérünk most Benneteket, hogy segítsetek és, ha Nektek sikerül a kincsek is Titeket illetnek, de vigyázzatok, mert útközben biztos, hogy akadályok sokaságát kell leküzdenetek!

Sok szerencsét kívánunk: Csenő manók

(Christoforo kalózkapitány dédunokái)

A meghívó

Sok szeretettel várunk 2012. június 18-án délután 5 órára évzáró kalóz játékunkra.

Találkozás:

- jó idő esetén a vízdombbal szemben a fűzfák alatt, esős időben az óvodában.

Cél:

Csillagfürt játszótér

Feladat:

Christoforó kapitány papagájainak szabadon bocsátása és a kincses ládák felkutatása

Mindenkit, aki szeretne velünk játszani és a „nagyjainkat” köszönteni várunk:

Cinege fiókák

/A „terülj, terülj asztalkánkra” minden finomságot örömmel és köszönettel fogadunk/

Az "évzáró játék" feladatai:

1. játék (fűzfáknál):

- báb jelenet (Gyöngyvér, szülők) a levél alapján

- 4-5 fős csapatok kialakítása

(„Kalóz” kapitányok: Emma, Réka, Olió, Simi) a jel-versekkel – kendők felkötése

- útvonal térképek megkeresése, összeállítása (kisüvegekben elrejtve, ahonnan valamilyen fortéllyal ki kell venni a térképet)

2. játék (Kő kereszt)

- Célba dobás (festett tengeri szörny szájába lufi „bombák dobása)

3. játék

- Csapat „színnel” megfestett víz hordása merőkanállal (dekorgumi kulcs kivétele)

Út közben: Játék kulcsok, drágakövek (aranyra lefújt és csillámporos kövek gyűjtése)

Játszótéren:

1. Horgászás. halak és gyöngyök
  2. „Kakukktojás” játék (Melyik kép nem illik a sorba?)
  3. Zászlók megszerzése (akadálypálya hordókból, farönkökből, kötélből), kitűzése
  4. 4. Játék kulcsok beváltása igazi lakatkulcsokra, papagájjáték (nyelvtörők), papagájok „kiszabadítása”
  5. Kincses ládák kiásása a homokozóból (korona, csoki pénz)

Nagyok köszöntése:

1. Koronázás a „kalózhajón”

2. „Diplomák”, ajándékkönyvek átadása

3. „Kívánság” lufik felengedése

4. „Terülj, terülj asztalkám”

A tavalyi év befejező játéka és a nyagyok köszöntése

Keretjáték: Lovagi játékok

(A sárkány elrabolta a kiskirály koronákat és vissza kell szerezni úgy, hogy mindenki kiállja a próbatételeket)

I. Előkészítés, ráhangolódás:

1. Kiskirály napok június 3 – 13. Kiskirály kívánságok teljesítése

- Kardok, ingek, lovak, pajzsok, kincstartók, zászlók festése, barkácsolása, övek fonása vastag spárgából, fonalból (körmöcskézéssel?)

- Mesék „írása”, illusztrálása az év végi mesekönyvhöz

2. Június 14. péntek: Koronakereső játék a Békás-tónál a manó „levelesládánál”

- Levél a manóktól (Koronák „elrablásának” története), erőt, bátorságot, kitartást erősítő varázsvizes üveg megtalálása, melyet hétfőre magunkkal viszünk a tisztásra

(élénk színű üdítő, nagyobb méretű csatos üveg)

- Délután: meghívók megkeresése az udvaron

(20 db kisüvegben pauszpapírra citromlével megírva. Láthatóvá tétel otthon: gyertyaláng fölé tartva olvashatóvá válik a papírra írt szöveg)

II. Kiskirály játékok (nagyok köszöntése) június 17. 18 órától

Játéktér kialakítása:

-          Krepp papírral és lufival jelzett állomások, próbatételek eszközeinek előkészítése

-          próbatételek (feladatok) kiírása az „állomásokon” A/3.as kartonon

Eszközök, anyagok, kellékek:

-          Krepp papírok és lufik, kartonok zöld, sárga, lila, piros, narancs, sötét és világoskék és szivárványszínben

-          A gyerekeknek, a gyerekekkel készített kellékek

-          Műanyag székek, párnák, textilek

1. „Mese levél felolvasása, kiskirályok és segítőik fogadalomtétele

(segítők: zászlóvivő apukák és a választott fegyverhordozó kincstárnok)

Minden nagy: Szivárvány ország királyai mi vagyunk

Koronánkat megtalálni indulunk

Sárkány akadályokat legyőzve visszaszerezzük a színeket e Földre

Kell a kék, mert kék az ég,

kell a sárga napsütés,

kell a barna földszíne és a levél szép zöldje,

pipacsnak a pirosa, tűzfényének narancsa.

Lilára is szükség van, mert ilyen az ibolya.

Színeinkért harcba szállunk, segítsetek hő barátok!”

Egyenként: Zászlóvivőm apa Te légy, akadályon átsegítsél

Kardomat, kincsemet …… bízom.

……. színért útra kelek,

Koronámat visszaszerzem.

Kellékek, útravaló:

-          Zászló, kardok (átadás az apukának, segítőnek)

-          Varázserőt adó víz” (20 db 1/2 dl literes átlátszó műanyag pohár),

-          „Hamuba sült” pogácsa

2. Aranytallér keresés a Manófa tövében

Feladat: Minden kiskirálynak és segítőinek össze kell gyűjteni és átadni a kincstárnoknak 7 db aranytallért, melyeket beválthatnak a próbatételek elvégzése után egy-egy karddíszre (szalagok a 7 színben)

Kellékek:

-           8 db pénztartó „szütyő” bőrből (bőrszíj)

-          60 -70 db aranyra lefújt kavics

3. A sárkány által felállított 8 akadály legyőzése a zászlóvivő és fegyverhordozó és kincstárnok segítségével

1. próbatétel: a bizalom próbája

Feladat: Apukák és a segítők segítségével végig menni egy fel és lelépős, egyensúlyozós, kerülgetős akadálypályán bekötött szemmel

Kellékek:

-          Farönkök, ágak, botok, kövek, vízzel teli üvegek, poharak, palló. égő mécses befőttes üvegben, csengők, szélcsengők stb.

-          8 db kendő

2. próbatétel: az ügyesség próbája

Feladat: „Lápjárás” úgy, hogy az apukák rakják folyamatosan a gyerkőcük lába alá a falapokat. A gyerekeknek leesés nélkül át kell vinnie 1 darab vízzel töltött PET palackos üveget úgy, hogy a víz ne ömöljön ki belőle és a pályavégén levő farönkökre helyezni, majd almával/krumplival úgy eltalálni, hogy leboruljon a rönkről (apukák, segítők is segíthetnek)

- 25 db négyzetes falap vagy dobozkartonból kivágott lap

- 3 nagyobb kosár

- kb. 5 kg krumpli

- 8 db PET palack a választott színekre megfestett vízzel töltve

- ételfesték

3. próbatétel: az erő próbája

Feladat: Farönk gurítás megadott helyről, megadott helyre és ott libikóka építése

Kellékek:

- nagyobb farönkök (8 db)

- 8db palló vagy kisebb polcdeszka, melyből egyensúlyozó „eszköz” rögtönözhető

4. próbatétel: a furfang próbája

Feladat: találós kérdések kitalálása, nyelvtörők elmondása

5. próbatétel: a bátorság próbája

Feladat: „Hétszínvirág” díszítése karddal festéssel

-          dobozkartonból kivágott virágforma

-          7 színű kikevert tempera befőtte üvegekben

-          az elkészített kardok és konyhai papírtörlők

8. próbatétel: a barátság próbája

Feladat: Szivárvány puzzle összeállítása

-          előre megfestett szivárvány 16 fele vágva

4. Koronák visszaszerzése a sárkánytól

Apukák feladata:

Hosszú botokkal a koronák leszedése a sárkány fejéről (sárkányfa ágairól)

Anyukák feladata:

Az előre elkészített, selyemmel bevont párnákra helyezése

Kellékek:

-          nagyméretű sárkánybáb egy magasabb fára felerősítve, koronák rajta vagy körülötte

-          párnák selyemmel beborítva,

5. Kiskirályok koronázása a Naplemente dombnál

Apukák koronáznak:

A próbákat kiálltad, koronádat visszakaptad, kiskirállyá felavatlak!

Óvodától elbúcsúzhatsz és a nyár után majd ősszel iskola vár minden reggel

Anyukák átadják a lufit, melyet a gyerekek egy titkos kívánságukkal levegőbe engednek

Tőlünk megkapják az „okleveleket”, közben az anyukák meggyújtják a tűzijátékokat, az apukák kitöltik a gyerekpezsgőt és a kisebbek elmondják a „köszöntőjüket.

Évek alatt nagyra nőttél, királyommá most Te lettél, iskolába elmehettél

Egy vagy két év s én is megyek.

Előtte még: király leszek.

-          8 db gázzal töltött lufi, névre szóló oklevelek, 8 db tűzijáték

-          10 db átlátszó, műanyag pezsgőspohár, 3 üveg gyerekpezsgő

Visszafelé a dombról:

-          Az út fölé kifeszített kötélen lógó 8 lufi egyikét minden apuka kiszúrja, amiből csillogó „varázspor” hull minden kiskirályra

-          A tisztás szélén minden kiskirály beül a selyemmel, virággal díszített „talicska hintóba” és az apukája a vendégek körül egy kört téve eltolja az egyik királyi „páholyhoz”, ahonnan nézheti az előadást.

Kellékek:

-          vastagabb spárga vagy faág, 8 db szivárványos lufi, színes homokkal, csillámporral töltve

-          egy-egy gombostű minden apukánál

-          8 db feldíszített talicska és szék (selyem, virág)

6. Királyi Színház előadása

(Szülők meglepetés játéka a gyerekeknek)

7. Királyi lakoma a szülők segítségével

Koronázó vers, amit a szülők mondanak a gyerekeknek:

A próbákat kiálltad, koronádat visszakaptad, kiskirállyá felavatlak!

Óvodától elbúcsúzhatsz és a nyár után majd ősszel iskola vár minden reggel.

Kisebbek „búcsúja”:

Évek alatt nagyra nőttél, királyommá most Te lettél, iskolába elmehettél

Egy vagy két év s én is megyek, de előtte még: király leszek.

(a „versek” néha még bice-bócák, de a mieink)

Biztos, hogy rájöttetek, hogy tavalyelőtt a Rumini könyvek voltak a kedvencek. A tavalyi játékunk alapja a szivárvány volt, mert ugyan az nem derült ki a "forgatókönyvből, de minden kiskirályunk választott egy színt, melynek a királya volt.

Hogy idén mi lesz az még alakulóban van, de az már biztos, hogy az alapja a "Kisherceg" és a bolygók közötti utazások lesznek, ha már túl leszünk rajta arról is beszámolok, hiszen életünk egyik legfontosabb eseménye az, amikor a nagyokat köszöntjük.

"Elbillegek, elballagok, zsákban nektek kacajt hagyok"

Elbillegek, elballagok,

Zsákban nektek kacajt hagyok,

Könnycseppekből két nagy tócsát,

Álmaimból nyíló rózsát.

Szomorúan, de vidáman

Emelgetem a két lábam,

Varázskastély felé megyek,

Melynek tornyán ülnek egek.

Vár egy titkos, nagy iskola,